Zawieszenie, które myśli

pobrane (29)Kiedy kupujemy nowy samochód, pracownicy autoryzowanych salonów obsługi, aby przekonać nas do wybrania danej marki lub modelu, często “czarują nas” opisami rozmaitych nowoczesnych systemów, w które dane auto jest wyposażone. Zazwyczaj nawet ich nazwy brzmią “fachowo”, a jednocześnie “kusząco”, a sami sprzedawcy dodatkowo roztaczają przed nami fascynujące perspektywy. Co zatem powiesz na to, aby Twój samochód sam dostosowywał się do Twojego stylu jazdy, sam korygował niedoskonałości drogi, i sam przy tym dbał o jak najwyższy komfort pasażerów? Czyż to nie brzmi bajecznie? Jednym z elementów tej czarującej wizji jest system stosowany w wielu autach seryjnie już od lat. Ukrywa się za niezbyt intrygującą nazwą – czy raczej skrótem – AMVAR. Jest to technologia stosowana w zawieszeniu samochodu. Jej działanie polega na bieżącej, zależnej od chwilowych potrzeb, zmianie charakterystyki amortyzacji.

Dzięki niemu zawieszenie w pewnym sensie samo dostosowuje się do rodzaju nawierzchni po jakiej porusza się pojazd. W ten sposób dość znacząco zwiększa się w praktyce bezpieczeństwo jazdy, bowiem poprzez lepsze dostosowanie sposobu w jaki zawieszenie amortyzuje wszelkie niedostatki drogi zmniejsza się ryzyko na przykład zablokowania lub uślizgu kół, czy utraty – nawet częściowej – panowania nad samochodem przez kierowcę.

AMVAR to jeden z podstawowych i raczej standardowo, chociaż pod różnymi nazwami, stosowanych systemów we współczesnych pojazdach. To jedno z wielu rozwiązań, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa jazdy. A przy okazji wydatnie zwiększających komfort podróży.

Leave a Reply